רצפת האגן

מה היא רצפת האגן? ואיך רצפת האגן משפיעה על חיי היום יום שלנו?

נשים רבות שומעות שהן צריכות להחזיק את רצפת האגן, לכווץ רצפת אגן ולחזק את רצפת האגן, רצפת האגן בנויה משלוש שכבות בעובי 1 ס"מ.שרירי רצפת האגן מחברים את אברי האגן לאגן ותומכים באיברים הפנימיים הכוללים את הפתחים (שתן, ואגינה ופי הטבעת) , הרחם, המעיים, שלפוחית השתן והרקטום.

חשיבות כיווץ שרירי רצפת האגן

בזמן פעילות גופנית ויום יומית אנו מרימות ילדים, קניות, כביסה ועוד. בזמן הרמת משאות כבדים  עולה הלחץ התוך ביטני והאיברים הנמצאים בחלל הבטן נדחפים כלפי מטה ולוחצים על שרירי רצפת האגן.

נשים עם חולשה ברצפת האגן

לעיתים בזמן ההריון ואחריו ישנה חולשה בשרירי רצפת האגן. חולשה זו באה לידי ביטוי כדליפת שתן, בריחת שתן ובריחת גזים. לחולשה בשרירי רצפת האגן שלא מטופלית ומחוזקים יהיו השלכות קשות יותר הבאות לידי ביטוי כצניחת שלפוחית השתן, צניחת רחם, צניחת הרקטום ובריחת צואה. אישה החוששת לצחוק בחברת אנשים מחשש שמה יברח לה שתן מפסיקה לצחוק. אשה שמשתעלת קלות לא הולכת לעבודה מחשש שבזמן השיעול יברח לה שתן או גזים ללא שליטה. כל אלה משפיעים על איכות החיים וככל שרצפת האגן תחלש כך איכות החיים תרד.

למה דווקא נשים?

לנשים יש 4 ס"מ אורך שופכה לעומת גברים, 20 ס"מ אורך שופכה, נשים עוברות הריונות לידות ומחזיקות ילדים על הידיים יותר מגברים, בנוסף לנשים יש שלושה פתחים ברצפת האגן (שתן, ואגינה ופי הטבעת) לעומת גברים עם שניי פתחים בלבד.

הגורמים לעליית הלחץ התוך בטני הם: הרמת משקל, שיעול, עיטוש, צחוק, תרגילים המבוצעים לא נכון, מאמץ ועמידה ממושכת.

אברי האגן בזמן ההריון והלידה

הרחם גדל פי 20. בתחילה הרחם שוקל כ- 40 גר' וגודל ומגיע עד ל 1 ק"ג. השלפוחית שתן נלחצת כנגד הרחם וישנה חולשת שרירים מהפרשת ההורמונים בזמן ההריון. עלית משקל העובר והרחם לוחצים על שרירי האגן ורצפת האגן  וגורמים לנזק. הנזק הנגרם במהלך הלידה יהיה תלוי בסוג הלידה, מספר לידות קודמות, עלית משקל האשה, גודל ומשקל העובר, משך זמן הלידה וחיתוך החיץ.

לכל אשה מומלץ מאוד לעסוק בפעילות גופניתובפילאטיס בפרט, לפני הההריון, בזמן ההריון ואחרי הלידה. חשוב להתאמן עם מדריכה שהוסמכה והתמחתה לאמן נשים בהריון, אחרי לידה ושיקום רצפת אגן.

ישנם תרגילים רבים המחזקים את שרירי רצפת האגן אך כאשר הם מבוצעים בצורה לא נכונה תרגילים אלה יזיקו ויחלישו אותה. לחיזוק ריצפת האגן לא צריך מזרן מיוחד או זמן פנוי, אפשר לחזק את השרירים בזמן נהיגה, בזמן העבודה ואפילו בזמן שטיפת כלים. חיזוק משותף של שרירי רצפת אגן ושרירי הבטן חשוב ליציבת הגוף. בואי ללמוד ממדריכה שהתמחתה בסוג אימון זה.

נוית שהרבני מדריכה מוסמכת בעלת נסיון רב שנים לפילאטיס ואימון נשים בהריון ואחרי לידה.

Incoming search terms:

  • גזים בהריון רצפת אגן
  • חולשה בשרירי האגן
  • שרירי רצפת האגן תפוסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE